6 de junio de 2013

Valoració del quadern i de les activitats proposades en cada mòdul

Una vegada realitzades totes les tasques del quadern i totes les entrades del bloc, i una vegada finalitzada aquesta etapa de pràctiques, realitzaré aquesta entrada per ver una mica de cloenda sobre com ha estat aquest període, la feina que he anat realitzant i que he après i perquè m’ha servit.
D’una banda, dir que mai havia fet feina amb un bloc i per tant al principi estava una mica nerviosa per saber com seria. Però poc a poc, anant fent les entrades, m’he adonat que aquesta és una bona manera d’anar deixant constància del que vas fent. I una bona manera de poder veure quin ha estat la evolució en acabar. És una experiència nova amb la qual, tot i que em va costar una mica endinsar-m’hi, m’ha resultat una molt bona experiència.
M’ha servit per adonar-me de què reflexionar sobre el que fem o veiem és molt important. Que no ens hem de quedar en què això es fa així perquè si, sense una finalitat o un objectiu. Moltes vegades ens manca el temps, però per cada activitat que es faci o per cada rutina, moment de vida quotidiana, etc., hi ha d’haver darrera un significat, tant per la mestra com sobretot pels infants.
Aquest bloc ha estat destinat a reflexionar sobre el nostre procés de pràctiques, dubtes, inquietuds, problemes, moments que ens han cridat l’atenció, com em sento, etc. Aquest bloc ha dut molta feina, però es veritat que m’ha servit per aturar-me a reflexionar sobre qüestions que possiblement sense el bloc no hagués parat esment. El fet de posar a cada entrada les competències que s’han fet servir du feina, però ajuda a tenir més consciència del que s’està fet, del sentit que té.
Ara que sé com és el funcionament, m’agradaria obrir un bloc al meu futur on penjar les meves inquietuds com a mestra, compartir activitats, mostrar el que fem a la nostra escoleta, etc. Ja que penso que aquesta és una eina molt interessant i molt utilitzada per a la nostra tasca.
En definitiva, aquest bloc m’ha servit per enriquir-me com a docent i aturar-me a pensar en el que faig tant jo com la meva mestra, en perquè, quins objectius s’aconsegueixen, en el perquè de moltes coses del dia a dia dins l’aula. I també he pogut gaudir de les experiències de les meves companyes.
Pel que fa al contingut de l’assignatura en general, com el quadern, les classes, els seminaris, les tasques, etc., dir que m’ha servit per trobar sentit al que estic fent. A aprendre que tot té un perquè i que no ens hem de quedar en la “zona de confort” i fer sempre les coses de la mateixa manera perquè ens du menys feina. Sinó que hem de replantejar-nos com fem feina, perquè fem cada activitat, quin sentit té pels infants, quina finalitat volem aconseguir, que aprendran els infants amb això, etc.
Si no hagués estat per aquesta assignatura, pot ser moltes coses m’haguessin passar desapercebudes i així m’he adonat de què pot ser els moments que menys en compte es tenen són els que més ajuden a l’infant en el seu desenvolupament.
També m’ha servit per compartir amb les meves companyes les meves vivències, dubtes, curiositats, experiències, etc. I he pogut aprendre molt d’elles a través de les seves entrades al bloc o de les seves exposicions els darrers dies. Em sembla enriquidor poder compartir coses amb persones que es troben en la mateixa situació.


Les competències emprades amb aquesta entrada són la 1 i la 2. Ja que a la 1 trobem la 1.4 que diu elaborar conclusions sobre el meu procés d'aprenentatge. I la 2 conté la 2.1 que diu: identificar els meus punts forts i febles relacionats amb el bloc de l'assignatura, ja que he hagut de reflexionar sobre el meu procés durant aquests mesos.

No hay comentarios:

Publicar un comentario