D’una banda, dir
que mai havia fet feina amb un bloc i per tant al principi estava una mica
nerviosa per saber com seria. Però poc a poc, anant fent les entrades, m’he
adonat que aquesta és una bona manera d’anar deixant constància del que vas
fent. I una bona manera de poder veure quin ha estat la evolució en acabar. És
una experiència nova amb la qual, tot i que em va costar una mica
endinsar-m’hi, m’ha resultat una molt bona experiència.
M’ha servit per
adonar-me de què reflexionar sobre el que fem o veiem és molt important. Que no
ens hem de quedar en què això es fa així perquè si, sense una finalitat o un
objectiu. Moltes vegades ens manca el temps, però per cada activitat que es
faci o per cada rutina, moment de vida quotidiana, etc., hi ha d’haver darrera
un significat, tant per la mestra com sobretot pels infants.
Aquest bloc ha
estat destinat a reflexionar sobre el nostre procés de pràctiques, dubtes,
inquietuds, problemes, moments que ens han cridat l’atenció, com em sento, etc.
Aquest bloc ha dut molta feina, però es veritat que m’ha servit per aturar-me a
reflexionar sobre qüestions que possiblement sense el bloc no hagués parat
esment. El fet de posar a cada entrada les competències que s’han fet servir du
feina, però ajuda a tenir més consciència del que s’està fet, del sentit que té.
Ara que sé com és
el funcionament, m’agradaria obrir un bloc al meu futur on penjar les meves
inquietuds com a mestra, compartir activitats, mostrar el que fem a la nostra
escoleta, etc. Ja que penso que aquesta és una eina molt interessant i molt
utilitzada per a la nostra tasca.
En definitiva,
aquest bloc m’ha servit per enriquir-me com a docent i aturar-me a pensar en el
que faig tant jo com la meva mestra, en perquè, quins objectius
s’aconsegueixen, en el perquè de moltes coses del dia a dia dins l’aula. I
també he pogut gaudir de les experiències de les meves companyes.
Pel que fa al
contingut de l’assignatura en general, com el quadern, les classes, els
seminaris, les tasques, etc., dir que m’ha servit per trobar sentit al que
estic fent. A aprendre que tot té un perquè i que no ens hem de quedar en la
“zona de confort” i fer sempre les coses de la mateixa manera perquè ens du
menys feina. Sinó que hem de replantejar-nos com fem feina, perquè fem cada
activitat, quin sentit té pels infants, quina finalitat volem aconseguir, que
aprendran els infants amb això, etc.
Si no hagués estat
per aquesta assignatura, pot ser moltes coses m’haguessin passar desapercebudes
i així m’he adonat de què pot ser els moments que menys en compte es tenen són
els que més ajuden a l’infant en el seu desenvolupament.
També m’ha servit
per compartir amb les meves companyes les meves vivències, dubtes, curiositats,
experiències, etc. I he pogut aprendre molt d’elles a través de les seves
entrades al bloc o de les seves exposicions els darrers dies. Em sembla
enriquidor poder compartir coses amb persones que es troben en la mateixa
situació.
Les competències
emprades amb aquesta entrada són la 1 i la 2. Ja que a la 1 trobem la 1.4 que diu elaborar conclusions sobre el meu procés d'aprenentatge. I la 2 conté la 2.1 que diu: identificar els meus punts forts i febles relacionats amb el bloc de
l'assignatura, ja que he hagut de reflexionar sobre el meu procés durant aquests mesos.
No hay comentarios:
Publicar un comentario