5 de marzo de 2013

Fem estampacions

Avui és la festa del color verd

Aquesta escoleta treballa per projectes i en aquest moment estem fent el projecte  de n'Elmer. N’Elmer és un elefant de molts de colors amb el qual els infants hem pogut treballar-los. Hem fet moltes activitats relacionades amb els colors aquests dies (contes, pasta de colors, murals amb tempera, etc). I avui tota l’escola celebra la festa del color verd, d’aquesta manera els infants treballen aquest color mentre fan una activitat que els hi agrada.

Dia 21 de febrer és la festa del color verd a l'escoleta Teringa. A les 9:30h fem el bon dia, seiem tots junts en rotllana a l'aula, cantem la cançó i la nina protagonista de la setmana reparteix les imatges dels infants que han vingut i recordem els qui falten. Avui tots els infants i les mestres han vingut vestits de color verd, han dut verdures i fruites d’aquests colors i també juguetes verdes. Tots hem estat una estona mirant el material que teniem, manipulant, tocant, tastant, jugant, etc. Podíem menjar fruites i verdures, jugar amb les juguetes, etc.

El meu punt de partida

On sóc?


Com a practicants i com a futures mestres, hem de ser capaç de reflexionar sobre el nostre punt de partida. Hem de saber on som i on volem arribar, per poder així posar els mitjans necessaris per aconseguir-ho. Hem de ser capaç de reflexionar sobre les nostres competències per així trobar mancances i fortaleces, per ser capaç de millorar la nostra pràctica, superar els nostres punts dèbils i reforçar els punts forts. Per això, ara començaré amb una reflexió pròpia sobre com em veig de cara a les competències que es treballen dins l'aula, tant les proposades per Perrenoud com les competènces de l'assignatura. Quines trob que he de millorar i quines trob que tinc assolides, de tal manera que em centraré en millorar les que cal assolir i reforçar les que tinc assolides. Trobem competències relacionades amb l'autonomia, la reflexió sobre el propi procés d'aprenentatge, la reflexió sobre els processos d'ensenyament-aprenentatge, la reflexió sobre els processos de millora i la reflexió sobre els centres d'Educació Infantil, entre d'altres.